Új uniós szabályokkal zöld utat kapnak az önvezető járművek
Közös uniós rendelet fogja meghatározni, milyen műszaki feltételeknek kell megfelelnie egy robottaxinak vagy egy félig önvezető személyautónak.
Közös uniós rendelet fogja meghatározni, milyen műszaki feltételeknek kell megfelelnie egy robottaxinak vagy egy félig önvezető személyautónak.
Elég sok útszakaszról tudunk itthon, ahol próbára lehetne tenni a rendszer határait.
Két év múlva pedig minden új autóban ott kell lennie a sebességet folyamatosan felügyelő rendszernek.
Az amerikai Cruise önvezető járművei egy hiba folytán állták el az utat más kocsik előtt.
A 3-as szintű önvezető technológia a Mercedes két felső kategóriás modelljében debütál.
Az Intel az amerikai védelmi minisztérium megbízására olyan szimulációs platformot készít, ami felgyorsítja az önvezető harci terepjáró kifejlesztését.
Alapvetően, fokozatosan, egyre önállóbban hagyná vezeti a tanulót a jármű rendszere.
Vélhetően egyre többször látunk majd hasonló jeleneteket.
Egyelőre „a négy fal között” csinálják, de idővel a közutakra is eljuthat a Holoride nevű startup megoldása, mellyel először a Porsche Los Angeles-i élményközpontjában lehet találkozni.
Alacsony építés, minimális tömeg, puritán utastér, hátulra szerelt remek benzinmotor. A Lotus ezeket most mind sutba dobta.
Egy friss felmérés szerint önvezetés fronton az Apple-ben jobban bíznak az autósok, mint a Hondában vagy az Audiban.
Azt senki nem szereti, ha a robotpilóta váratlanul a fékre tapos nagy sebességnél.
A jelek szerint igen precízen képes működni a Tesla Full-Self Driving Beta nevű szoftvere.
Több mint 16 600 kilométert tett meg egy hónap alatt a Txai-flotta, aminek önvezető járművei a kijelölt helyekre vitték el az utasokat.
A legfrissebb pénzügyi eredmények közlése mellett az elkövező időszak tennivalóit is vázolta Elon Musk, a Tesla első embere.
A magyar Commsignia szállít járműkommunikációs megoldásokat a CAM Testbed UK autóipari tesztpályákra. A vállalat által vezetett konzorciumban olyan neves cégek tagjai még, mint a Vodafone és a Nokia.
Nem tűnik túl távoli jövőnek az, hogy önvezető autók uralják az utakat, de addig is a gyártóknak még több komoly akadályt kell leküzdeniük a programozás és a biztonság terén, illetve gondoskodniuk kell arról is, hogy a különböző rendszerek gond nélkül képesek legyenek együttműködni egymással. A SUSE szoftvercég szakértői szerint a nyílt forráskódú szoftverek ezen a téren is nagy löketet adhatnak az innovációnak.
A Samsung a Las Vegas-i CES technológiai show-n mutatta meg, miként is képzeli el az autózás jövőjét.
A Stellantis amerikai márkája igen komoly villanyautótervekkel rendelkezik.